Kereskedelem és marketing alapképzési szak

Menü megjelenítése

Kereskedelem és marketing alapképzési szak

Utolsó frissítés: 2024 november 22.


„Nem neked hibás a kódod,
a világ lett ilyen hülyén
boldog, jövőt is árusítják,
olcsó pénzen utánad dobják.”

(Magashegyi Underground: Hőemelkedés)

A szak neve, megszerezhető képesítése neve: 
Kereskedelem és marketing alapszak (BSc), közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon

Szakfelelős:
Dr. Szendrő Katalin, egyetemi docens
https://agrargazdasag.uni-mate.hu/dr.-szendr%C5%91-katalin

Szakkoordinátorok neve és elérhetőségei: 
Gödöllő: Dr. Kovács Annamária kovacs.annamaria@uni-mate.hu  
Gyöngyös: Dr. Domán Szilvia doman.szilvia@uni-mate.hu  
Kaposvár: Dr. Szendrő Katalin szendro.katalin@uni-mate.hu 

A képzés célja:

A képzés célja kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel, gazdasági és üzleti ismeretekkel rendelkező gazdasági szakemberek képzése, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.

A tanterv:

Kereskedelem es marketing_Alap_B-BUD-L-HU-KERMA_2024.09_(AGELG).xlsx

Kereskedelem es marketing_Alap_B-BUD-N-HU-KERMA_2024.09_(AGELG).xlsx

Kereskedelem es marketing_Alap_B-GOD-N-HU-KERMA_2024.09_(AGELG).xlsx

Kereskedelem es marketing_Alap_B-GYO-L-HU-KERMA_2024.09_(AGELG).xlsx

Kereskedelem es marketing_Alap_B-KAP-L-HU-KERMA_2024.09_(AGELG).xlsx

Kereskedelem es marketing_Alap_B-KAP-N-HU-KERMA_2024.09_(AGELG).xlsx

Költségtérítési díjak:
Önköltség díja nappali és levelező munkarenden: 380.000 Ft/félév
Állami ösztöndíjas finanszírozási formában is indul a szak!

Milyen jellemző munkaköröket töltenek be az itt végzettek:

marketingmenedzser, marketingvezető, értékesítési menedzser/vezető, kereskedelmi menedzser/vezető, reklámszakember, PR menedzser/vezető, médiatervező, közösségi média menedzser, online marketing menedzser, piackutató/piacelemző, kommunikációs menedzser/vezető; termék- és márkamenedzser, üzleti tanácsadó, innovációmenedzser, 

A választott szakma/hivatás jövőképe:

A szakma középpontjában továbbra is a fogyasztói igények versenyképes kielégítése lesz, amely a sikeresebb szervezeteknél új igények generálásával párosul. Ha jó úton járunk, akkor felértékelődik az innováció, a fenntarthatóság és a társadalomközpontúság. A szakma kulcsszavai lesznek: mesterséges intelligencia (AI) alapú megoldások, digitalizáció, digitális személyi asszisztens (AI-asszisztens), hang- és gesztusalapú vezérlés, virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR), adatközpontúság, automatizáltság, fogyasztóuralom, hiperpeszonalizáció, fogyasztó/felhasználó által generált tartalom (UGC), tartalom- és videómarketing. A fogyasztó figyelméért zajló versenyben úgy kell megszólítani a fogyasztót, hogy kompenzáljuk a figyelméért cserébe, de ez továbbra is csak kellő kreativitással tud megvalósulni. A szingularitás eléréséig talán leginkább ez a biztosítéka a szakmában az ember jelenlétének. A fogyasztói élmény folyamatos fejlesztése azonban nem csupán a marketing szakmát fogja meghatározni, hanem a kereskedelmet is.

Életút a szak elvégzése után a MATE-n:

  • Marketing mesterképzési szak
  • Agrárközgazdász mesterképzési szak
  • Ellátásilánc-menedzsment mesterképzési szak
  • Vezetés és szervezés mesterképzési szak