Marketing mesterképzési szak - Agrár- és Élelmiszergazdasági Intézet
Marketing mesterképzési szak
Marketing mesterképzési szak
Utolsó frissítés: 2024 november 22.
A szak neve, megszerezhető képesítése neve:
Marketing MSc, okleveles közgazdász marketing szakon
Szakvezető:
Prof. Dr. Szente Viktória, egyetemi tanár
Ügyintéző neve és elérhetőségei:
A képzés célja:
A képzés célja olyan marketing szakemberek képzése, akik naprakész gazdasági ismeretekkel rendelkeznek és magabiztosan képesek komplex marketingprogramok kidolgozására, és marketingstratégiai döntéshozatalra az üzleti élet minden területén, különös tekintettel a fenntartható vállalati megoldásokra. A végzett hallgatók képesek lesznek a piaci helyzetek elemzésére, változások menedzselésére és a marketingstratégia változtatására az elvárt pozitív hatás elérése érdekében. A módszertani ismereteknek köszönhetően képesek lesznek arra, hogy adatokkal alátámasztott javaslatokat tegyenek a vállalkozások számára piaci helyzetük stabilitása, javítása, valamint az esetleges fejlődési irányok kijelölése érdekében. Ehhez elvárt kompetenciák magabiztosság, a megfelelő szakmai ismeretek elsajátítására történő törekvés, problémamegoldó képesség, széles látókör.
Képzési és kimeneti követelmény:
Az oklevél megszerzéséhez elvárt 120 kredit teljesítése.
A szak leírása:
A képzés során a hallgatók megismerkedhetnek a legújabb marketingelméleti trendekkel mindezt gyakorlatorientált szemlélettel, a kvantitatív és kvalitatív kutatási módszereket alkalmazva, a smart technológiák (digitális megoldások) marketing jellemzőivel, illetve a fenntarthatósághoz kapcsolódó marketingelmélet fejlődési irányaival, és az ún. innovációmarketinggel.
Fontosabb tárgyak:
Vállalati és intézményi stratégák, Ellátási lánc menedzsment, Projektmenedzsment, Régió- és településmarketing, Fenntartható fogyasztói magatartás, Kvantitatív kutatási módszerek, Kvalitatív kutatási módszerek, Marketingstratégiák, Személyes vezetés.
Az országban egyedülálló módon választható specializáció szakunkon a fenntarthatóság, a rés-piacok menedzsmentje és innovációk marketingstratégiája.
A tanterv: https://oig.uni-mate.hu/2023/24-tanev
Marketing_MSc_M-KAP-L-HU-MARKE_2024.09_(AGELG).xlsx
Költségtérítési díjak:
Milyen jellemző munkaköröket töltenek be az itt végzettek:
A nálunk végzett hallgatók képesek a vállalkozások, gazdálkodási szervezetek marketingstratégiájának megtervezésére, a marketingfeladatok ellátására, vagy akár egy marketing-menedzsment csapat vezetésére. A képzés sikeres elvégzésével, olyan marketing szakemberekké válnak, akik hatékony piac-elemzéssel, kereslet-kínálat egyensúlyának megteremtésével, innovatív döntések előkészítését koordinálják, legyen szó akár egy multinacionális vállalatnál, egy kis- és középvállalkozásnál vagy épp non-profit szervezetnél történő munkavégzésről.
Az egyedülálló specializációnak köszönhetően hallgatóink elsajátíthatják napjaink (talán) két legfontosabb fogalomkörének: a fenntartható fejlődésnek és az innováció folyamatának, a marketingelmélettel történő összefüggéseit/kapcsolódási pontjait. Ezen ismeretek megszerzésével méltán megállják helyüket hazai, - és nemzetközi területen egyaránt.
A választott szakma/hivatás jövőképe:
A marketing egy dinamikusan és folyamatosan fejlődő gazdasági terület, ahol elengedhetetlenek a magasan képzett, az aktualitásokat jól ismerő és alkalmazó szakemberek. A marketing-menedzsment egy életre szóló hivatás, melynek legnagyobb előnye, hogy mindenki megtalálja benne a hozzá közel álló területet, terméket, értékesítési módot, ahol leginkább kamatoztathatja tudását és folyamatosan fejlődhet.
Életút a szak elvégzése után a MATE-n:
Az MSc szak elvégzését követően lehetőség nyílik a tanulmányok tudományos területen történő folytatására a MATE Gazdaság- és Regionális Tudományok Doktori Iskolájában, ahol angol, vagy magyar nyelven fejleszthetik tudásukat, bekapcsolódhatnak hazai és nemzetközi kutatásokba és az oktatói munkába.
Neves hallgatóink:
Gyula-Hús Kft. kereskedelmi igazgatója